Dobry Start to innowacja prowadzona w klasie 3b, której celem jest rozwijanie gotowości do nauki, zapobieganie dysleksji, dysgrafii oraz  trudnościom z nauką czytania i pisania, poprzez włączenie ćwiczeń rozwijających mechanizmy lewopółkulowe, ćwiczeń Kinezjologii Edukacyjnej oraz  ćwiczeń integrujących Sally Goddard Blythe w tok lekcji.

 

Włączanie ćwiczeń w tok lekcji ma na celu stymulację naturalnych mechanizmów związanych z rozwojem ruchowym, które są odpowiedzialne za prawidłową pracę mózgu.

Wykonywanie ćwiczeń polepsza koncentrację, pamięć oraz zwiększa zdolność do szybkiego chłonięcia wiedzy. Za pomocą często prostych i zabawnych ćwiczeń, uruchamiamy mechanizmy uczenia się zgodnie z potrzebami ciała i umysłu, otwierając nieograniczone możliwości przyswajania wiedzy w sposób twórczy i radosny.

Wrzesień 2020

Uczenie ruchów naprzemiennych….

Ruchy naprzemienne, np. dotykanie lewą dłonią prawego łokcia i odwrotnie, dotykanie lewą dłonią prawego ucha i odwrotnie, dotykanie lewą dłonią lub lewym łokciem prawego kolana i odwrotnie. Ćwiczenia te wykonujemy w marszu w miejscu, w pozycji siedzącej czy leżeniu na plecach. Integrują one pracę obu półkul, wspomagają koordynację ruchową, poprawiają pisanie, słuchanie, czytanie i wpływają na wydolność organizmu.

Miało być tak :

Prawy łokieć do lewego kolana a lewy łokieć do prawego kolana…

Uczniowie bardzo się starali….

  

Październik 2020

Ćwiczenia, dzięki którym zniknie  nieprawidłowa postawa przy wykonywaniu zadań przy stole/biurku – podpieranie głowy ręką, zakrywanie oka ręką lub włosami, „pokładanie się” na blacie, siadanie asymetryczne (np. na jednej ugiętej nodze), zawijanie stóp wokół nóg krzesła, nadmierne odchylanie tułowia do przodu lub do tyłu.

Z instruktażem...

 

i samodzielnie:

 

 

Zdalne nauczanie w Listopadzie 2020 sprawiło, że ćwiczymy głównie  rękę rysując leniwe ósemki