Innowacja Pedagogiczna "Czytanie na dywanie". Klasa Ia, IIa, IIIa, IIIb, IVc
Innowacja Pedagogiczna "Czytanie na dywanie"
Dzieci uczęszczające do świetlicy (sala nr 10) uczestniczą w Innowacji Pedagogicznej pt. "Czytanie na dywanie".
Świetlica z radością włączyła się w realizację Innowacji Pedagogicznej "Czytanie na dywanie", której celem jest promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych, rozwijanie wyobraźni oraz wzmacnianie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
Zajęcia te odbywają się w przytulnej atmosferze, gdzie dzieci mogą przenieść się w świat książek, a jednocześnie rozwijać swoje kompetencje językowe i społeczne.
Główne cele Innowacji:
- Rozbudzanie zainteresowania literaturą i nawyku regularnego czytania.
- Wspieranie rozwoju emocjonalnego i empatycznego dzięki książkom poruszającym ważne tematy.
- Poszerzanie słownictwa i rozwijanie zdolności komunikacyjnych.
- Budowanie wspólnoty poprzez wspólne czytanie i rozmowy na temat przeczytanych treści.
- Kształtowanie umiejętności interpretacji i wyciągania wniosków.
Podczas zajęć dzieci będą mieć możliwość wysłuchania ciekawych historii, rozmów na temat bohaterów książek oraz wykonywania kreatywnych kreatywnych prac plastycznych związanych z treścią utworów.
Innowację prowadzi Pani Marlena Martyńska.
02.12.2024
"Z pamiętnika Eryka"
Podczas zajęć dzieci miały okazję wysłuchać fragmentów książki „Z pamiętnika jeżyka Eryka”, którą dla świetlicy zdobyła w konkursie facebookowym pani Marlena. Lektura ta stała się inspiracją do rozmowy o tym, czym jest pamiętnik, dlaczego ludzie go piszą i jak może on pomóc w wyrażaniu emocji oraz zapisywaniu ważnych chwil z życia.
Cieszymy się, że "Czytanie na dywanie" przynosi tak wiele korzyści i radości naszym uczniom. Jesteśmy przekonani, że to wyjątkowe doświadczenie wzbogaci ich rozwój i zachęci do odkrywania magii książek na co dzień!
12.12.2024
Świetlicowa biblioteczka
Dzieci uczęszczające do świetlicy miały okazję wziąć udział w wyjątkowych zajęciach, podczas których samodzielnie wybierały książki ze świetlicowej biblioteczki. Młodsze klasy miały do dyspozycji książeczki z większą ilością obrazków, które przyciągały uwagę barwnymi ilustracjami i prostymi tekstami. Z kolei starsze dzieci mogły sięgnąć po książki z bardziej rozbudowaną treścią, rozwijające ich umiejętność czytania ze zrozumieniem.
W trakcie zajęć dzieci dobierały się w pary, co wprowadziło element współpracy i wspólnego odkrywania historii. Młodsze dzieci czytały lub oglądały książki razem, ucząc się dzielenia wrażeń i wspólnej interpretacji obrazków, natomiast starsze mogły dyskutować o przeczytanych fragmentach, wymieniając się swoimi spostrzeżeniami i refleksjami.
Tego rodzaju zajęcia służą nie tylko promowaniu czytelnictwa, ale także rozwijaniu umiejętności społecznych. Praca w parach pozwala dzieciom uczyć się współpracy, cierpliwości i słuchania drugiej osoby. Wspólne czytanie sprzyja także budowaniu więzi między dziećmi, a różnorodność dostępnych książek umożliwia każdemu znalezienie czegoś, co go zainteresuje.
Zajęcia te wprowadzają dzieci w świat literatury w przyjaznej i bezstresowej atmosferze, budując pozytywne skojarzenia z książkami i rozwijając ich pasję do czytania, która może towarzyszyć im przez całe życie.