Innowacja Pedagogiczna "Czytanie na dywanie"

Dzieci uczęszczające do świetlicy (sala nr 10) uczestniczą w Innowacji Pedagogicznej pt. "Czytanie na dywanie".

Świetlica z radością włączyła się w realizację Innowacji Pedagogicznej "Czytanie na dywanie", której celem jest promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych, rozwijanie wyobraźni oraz wzmacnianie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. 

Zajęcia te odbywają się w przytulnej atmosferze, gdzie dzieci mogą przenieść się w świat książek, a jednocześnie rozwijać swoje kompetencje językowe i społeczne. 

Główne cele Innowacji:

  • Rozbudzanie zainteresowania literaturą i nawyku regularnego czytania.
  • Wspieranie rozwoju emocjonalnego i empatycznego dzięki książkom poruszającym ważne tematy.
  • Poszerzanie słownictwa i rozwijanie zdolności komunikacyjnych.
  • Budowanie wspólnoty poprzez wspólne czytanie i rozmowy na temat przeczytanych treści.
  • Kształtowanie umiejętności interpretacji i wyciągania wniosków. 

Podczas zajęć dzieci będą mieć możliwość wysłuchania ciekawych historii, rozmów na temat bohaterów książek oraz wykonywania kreatywnych kreatywnych prac plastycznych związanych z treścią utworów. 

 

Innowację prowadzi Pani Marlena Martyńska.

 

02.12.2024

"Z pamiętnika Eryka"

Podczas zajęć dzieci miały okazję wysłuchać fragmentów książki „Z pamiętnika jeżyka Eryka”, którą dla świetlicy zdobyła w konkursie facebookowym pani Marlena. Lektura ta stała się inspiracją do rozmowy o tym, czym jest pamiętnik, dlaczego ludzie go piszą i jak może on pomóc w wyrażaniu emocji oraz zapisywaniu ważnych chwil z życia.

Cieszymy się, że "Czytanie na dywanie" przynosi tak wiele korzyści i radości naszym uczniom. Jesteśmy przekonani, że to wyjątkowe doświadczenie wzbogaci ich rozwój i zachęci do odkrywania magii książek na co dzień!

 

12.12.2024

Świetlicowa biblioteczka

Dzieci uczęszczające do świetlicy miały okazję wziąć udział w wyjątkowych zajęciach, podczas których samodzielnie wybierały książki ze świetlicowej biblioteczki. Młodsze klasy miały do dyspozycji książeczki z większą ilością obrazków, które przyciągały uwagę barwnymi ilustracjami i prostymi tekstami. Z kolei starsze dzieci mogły sięgnąć po książki z bardziej rozbudowaną treścią, rozwijające ich umiejętność czytania ze zrozumieniem.

W trakcie zajęć dzieci dobierały się w pary, co wprowadziło element współpracy i wspólnego odkrywania historii. Młodsze dzieci czytały lub oglądały książki razem, ucząc się dzielenia wrażeń i wspólnej interpretacji obrazków, natomiast starsze mogły dyskutować o przeczytanych fragmentach, wymieniając się swoimi spostrzeżeniami i refleksjami.

Tego rodzaju zajęcia służą nie tylko promowaniu czytelnictwa, ale także rozwijaniu umiejętności społecznych. Praca w parach pozwala dzieciom uczyć się współpracy, cierpliwości i słuchania drugiej osoby. Wspólne czytanie sprzyja także budowaniu więzi między dziećmi, a różnorodność dostępnych książek umożliwia każdemu znalezienie czegoś, co go zainteresuje.

Zajęcia te wprowadzają dzieci w świat literatury w przyjaznej i bezstresowej atmosferze, budując pozytywne skojarzenia z książkami i rozwijając ich pasję do czytania, która może towarzyszyć im przez całe życie.