Projekt Edukacyjny "Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?". Klasa IIb, IIc
Projekt Edukacyjny "Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?"
Klasa 2b i 2c dołączyła do Projektu Edukacyjnego pt. "Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?".
Celem projektu jest wspieranie uczniów w rozwijaniu kompetencji społecznych, takich jak empatia, umiejętność współpracy w grupie oraz rozpoznawanie i nazywanie emocji.
Uczniowie podczas zajęć nauczą się, jak rozpoznawać uczucia innych osób, rozwiną swoją świadomość emocjonalną oraz zdolność do kreatywnego rozwiązywania problemów.
Projekt skierowany jest do klas 2-4 i obejmuje szereg scenariuszy, które angażują dzieci w aktywne działania oraz ćwiczenia sprzyjające budowaniu relacji z rówieśnikami. Dzięki temu uczniowie wzmocnią umiejętność koncentracji, rozwiną myślenie krytyczne oraz nauczą się lepszego zrozumienia siebie i innych. To doskonała okazja do rozwijania ważnych kompetencji, które są kluczowe w życiu społecznym i emocjonalnym każdego dziecka.
Cieszymy się, że nasi uczniowie mogą uczestniczyć w projekcie, który kładzie nacisk na tak ważny aspekt rozwoju, jakim jest inteligencja emocjonalna!
Projekt prowadzi Pani Yuliia Bodak.
19.12.2024
Temat: "Jak mówić nie?"
Podczas zajęć w ramach projektu uczniowie klas 2b i 2c uczyli się, jak stawiać granice oraz szanować przestrzeń innych osób. Punktem wyjścia do rozmowy był film edukacyjny pt. „Dlaczego burak nie lubi rosnąć obok marchewki?”, czyli miniwykład dr Magdaleny Jarzębowskiej. W krótkim materiale uczniowie dowiedzieli się, dlaczego rośliny potrzebują odpowiedniej przestrzeni do życia i co się dzieje, gdy inne rośliny ją naruszają. Był to doskonały przykład do poruszenia tematu osobistych granic w relacjach międzyludzkich.
Następnie dzieci wzięły udział w doświadczeniu „Strefa osobista”. Jeden ochotnik stał w środku, a pozostałe dzieci zbliżały się do niego, aż do momentu, w którym czuł się niekomfortowo i mówił „stop”. Po ćwiczeniu odbyła się rozmowa na temat odczuwania własnych granic oraz tego, jak ważne jest sygnalizowanie ich innym.
W kolejnej części zajęć uczniowie pracowali w grupach, analizując przypadki trudnych sytuacji. Każda grupa otrzymała historię z problemem, a ich zadaniem było wspólne zastanowienie się, co powinna zrobić bohaterka lub bohater opowieści, aby postawić swoje granice i powiedzieć „nie”.
Na zakończenie uczniowie przystąpili do pracy plastycznej pt. „Nasze granice”. Każde dziecko narysowało siebie, a następnie na rysunku zaznaczyło lub zapisało, co stanowi jego osobiste granice. To zadanie pomogło uczniom lepiej zrozumieć, co jest dla nich ważne, oraz jak wyrażać swoje potrzeby.
Podsumowaniem zajęć była rozmowa na temat tego, dlaczego warto szanować granice swoje i innych, a także jak w sposób kulturalny i stanowczy mówić „nie”. Dzięki tym aktywnościom uczniowie zdobyli cenne umiejętności, które będą mogli wykorzystać w codziennym życiu.